ZÁRUKY
Po oprave uskutočnenej našou spoločnosťou bude agregát ako nový, pri správnom používaní môže slúžiť dlhé roky. Toto tvrdenie sa zakladá na tom, že v procese opravy do agregátu nevnášame žiadne konštrukčné zmeny. Všetky súčiastky, ktoré sa opotrebujú v procese používania, sú zamenené za nové alebo sa renovujú. V procese opravy sa používa špeciálny nástroj a zariadenie. Takto sa vylučuje mechanické poškodenie úložných miest tesnení a ložísk v puzdre agregátu riadenia.
Záručné podmienky:
Prevádzková schopnosť systému riadenia, opravu ktorého uskutočnila naša spoločnosť, je garantovaná po dobu šiestich mesiacov od dátumu predaja bez obmedzenia najazdených kilometrov (kilometrového výkonu). Záručné podmienky sú potvrdené záručným listom. Záruka sa netýka manžiet tyčí riadenia a súčiastok podvozku, nainštalovaných počas opravy riadenia.
Záruka zaniká ak bude zistené, že k poruche opraveného systému došlo vinou zákazníka, napríklad:
- použitím nesprávnej (obsahuje prímesi piesku ako výsledok neodbornej práce pri oprave systému hydraulického riadenia, a produkty opotrebenia agregátov systému hydraulického riadenia) alebo kontaminovanej hydraulickej tekutiny pre systém riadenia pre danu značku automobilu
- nesprávnou údržbou vrátane neskorej výmeny hydraulickej tekutiny (tmavá, znečistená tekutina), zanedbaním alebo nedodržiavaním predpísaných intervalov servisných prác, údržby vozidla a systému riadenia.
- ak zákazník neodstránil chyby a nedostatky vozidla, na ktoré bol počas opravy alebo po nej spoločnosťou upozornený ako potenciálne nepriaznivo ovplyvňujúce životnosť alebo prevádzkyschopnosť opraveného systému. Môže ísť pritom o chyby, ktorých odstránenie nie je v kompetencii spoločnosti, resp. ich spoločnosť nevykonáva, ale aj o chyby, ktoré síce spoločnosť dokáže odstrániť, no zákazník ponuku spoločnosti na ich odstránenie odmietne.
- výskytom mechanických poškodení (závitové a drážkové spoje, podpery, zahryzávanie pri vzájomnom posuve hriadeľov, ohnutia, odštiepenia a pod.), porušením hermetizácie manžiet tyčí riadenia, koróziou hriadeľov, výskytom závady uzlov, ktoré sú kinematický spojené s tyčou riadenia (koncovky (čapy), náhonové hriadele a t.ď.).
- nadmerným zaťažením opraveného systému riadenia
- v prípade akéhokoľvek zásahu do opraveného systému vozidla resp. jeho časti zákazníkom alebo treťou stranou
Poznámky:
Pri nákupe alebo pri prevzatí po oprave musí byť agregát prezretý zákazníkom, čo sa týka viditeľných mechanických poškodení, čistoty povrchu viditeľnej časti hriadeľa volantu a defektov závitových spojov. Po skončení záručnej lehoty sa zákazníkovi prísne odporúča uskutočnenie pozáručnej periodickej údržby.
Je potrebné vedieť:
Najčastejšou príčinou pokazenia agregátu riadenia je korózia hriadeľov. Dochádza k nej z dôvodu porušenia hermetičnosti manžet tyčí riadenia a následne prenikaniu vlhkosti. Pretože sa pracovná teplota agregátu riadenia nachádza v rozpätí 50-110 C, výbrus hriadeľa koroduje dostatočne rýchle (sledovali sme prípad, keď sa hriadele stali nepoužiteľnými o desať dní po začatí prevádzky).
V procese prevádzky automobilu je potrebné vyhýbať sa priečnym úderom po prednej osi. Aj slabší úder predným kolesom o obrubník počas parkovania môže viesť k pokazeniu agregátu riadenia (deformácia horizontálneho hriadeľa).
Neprípustná je prevádzka hydraulického agregátu riadenia, ak sa pokazí vysokotlakové čerpadlo (pokles tlaku). Vedie to nevyhnutne k zlomeniu.