KONŠTRUKCIA
Zariadenie a princíp fungovania systému hydraulického posilňovača volantu.
Systém riadenia s hydraulickým posilňovačom je vybudovaný pre komfortnejšie a presnejšie riadenia automobilu v rôznych prevádzkových režimoch, ako aj pre zvýšenie bezpečnosti premávky. Systémy riadenia súčasných automobilov sú zastúpené dvoma typmi: hrebeňovým a uhlovým.
Každý z týchto typov môže byť vybavený systémom hydraulického posilňovača.
Najjasnejšie sa výhoda systému hydraulického posilňovača oproti riadeniu, ktoré nie je vybavené hydraulickým posilňovačom prejavuje pri parkovaní a pohybe pri nízkej rýchlosti.
Systémy s hydraulickým posilňovačom možno rozdeliť na dva typy: so stálym koeficientom posilnenia a systém, v ktorom koeficient posilnenia závisí od rýchlosti pohybu (SERVOTRONIC).
Systém hydraulického posilňovača volantu pozostáva z nasledovných komponentov:
- Elektronický rýchlomer (len systém so SERVOTRONIC).
- Prístroj elektronickej kontroly (len systém so SERVOTRONIC).
- Elektrohydraulický prevodník (len systém so SERVOTRONIC).
- Mechanizmus riadenia vybavený hydraulickým valcom.
- Hydraulické čerpadlo.
- Olejová nádrž.
- Nízkotlakové olejové potrubie.
- Vysokotlakové olejové potrubie.
Princíp fungovania systému hydraulického posilňovača volantu.
Princíp fungovania systému hydraulického posilňovača volantu sa rozoberá na príklade riadenia hrebeňového typu.
Hydraulická tekutina z olejovej nádrže (6) postupuje do hydraulického čerpadla (5), v ktorom sa stláča a ďalej pod tlakom (70 - 180 barov v závislosti od modelu) postupuje do mechanizmu riadenia (4) cez vysokotlakové olejové hlavné potrubie (8).
Mechanizmus riadenia je vybavený uzlom rozdelenia tokov (posúvače), ktorý má dva hlavné pracovné režimy:
|
.
|